رویداد دانش‌آموزی {Code{Up

قرار بر این است تا دوره‌ی آموزشی جذابی برای نوجوانان علاقه مند به برنامه‌نویسی توسط کوئراکالج اجرا شود که شرکت تاد به عنوان یکی از استودیو های بازی‌سازی فعال در ایران، حامی این دوره آمورشی برای پیشرفت نوجوانان کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید

کمپین مشترک بازی‌سازان ایرانی با شعارتوخونه بمون،«سرگرمیت با ما»

۱۲ بازی ایرانی در اقدامی مشترک و طی پویش #سرگرمیت_باما بازی‌های خود را با محتواهای جدید و متنوع در اختیار علاقمندان به بازی در روزهای قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا  قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید

گیم جم ۲۰۱۹ – ماجرای بچه حلزون و پدرش

امسال هم به دعوت دوستان خوبمون در آواگیمز در مسابقه ۴۸ ساعته «گیم جم جهانی» شرکت کردیم. گیم جم یک رویداد جهانی هست که بسیاری از تیم های بازی سازی کارهای معمول شون رو کنار میگذارند و در اون تلاش میکنند که از صفر تا صد یک بازی رو بسازند. ایده پردازی، دیزاین بازی، نوشتن قصه، طراحی گرافیکی، کد نویسی،…

بیشتر بخوانید

بهینه سازی مصرف باتری در بازی های ساخته شده با یونیتی برای موبایل

بهینه سازی مصرف باتری در بازی های ساخته شده با یونیتی ارتباط معنا داری با دیگر بهینه سازی ها دارد. به عنوان یک اصل اولیه اگر بخواهیم حداکثر بهینه سازی مصرف باتری را داشته باشیم،‌ باید تلاش کنیم حداقل استفاده از منابع سیستم را داشته باشیم. بنابراین با بهینه شدن مصرف منابع سیستم نظیر CPU و GPU و دیگر منابع…

بیشتر بخوانید

درآمدزایی به روایت تاد

استمرار درآمدزایی یکی از دغدغه‌هایی است که استودیوهای بازی سازی دارند. خصوصا اگر شیوه‌ی این درآمدزایی Freemium باشد. چرا که باید همواره معیارهایی از قبیل نرخ فعال‌سازی، نرخ بازگشت و متوسط مقدار خرید را مورد بررسی قرار دهند و در جهت بهبود آنها حرکت کنند. اگرچه جهت این حرکت مشخص است، اما دانستن جایگاه خودشان در این صنعت از طریق…

بیشتر بخوانید

چگونه از شکست ها بیاموزیم – بررسی چند راهبرد

فواید یاد گرفتن از شکست ها و اینکه چه تجربیات مفیدی در آنهاست، انکار ناپذیر است. با این حال بسیاری از گروه ها و سازمان ها آن را خوب انجام نمیدهند. این فاصله قطعا به خاطر این نیست که نمیخواهند چیزی یاد بگیرند. در بسیاری از موارد تیم ها زمان میگذارند تا علت شکست را بفهمند و با استفاده از…

بیشتر بخوانید

چطور پول سخت ( Hard Currency ) بازیمون رو بفروشیم!

FruitCraft Shop

توی سبک بازی های رایگانی که پرداخت درون برنامه ای دارن ( Free to Play )، از مدلی استفاده میشه به اسم “پول نرم و پول سخت” (  Soft Currency/Hard Currency Model) .در این مدل، پول نرم همون پول متداول داخل بازیه که با حجم زیاد به دست میاد و خرج میشه! اما کنار این پول رایج، واحد پولی دومی…

بیشتر بخوانید

تجربه ساخت سه بازی در گیم جم – بخش سوم – بازی Wanderer

Wanderer Game Jam Team

  تیم گیم جم ما از چهار نفر تشکیل شد که با وجود موانع سر راهشون تونستن پروژه ی Wanderer رو که فرسنگ ها با ایده ی اولیه شون فاصله داشت ببندن! این چهار نفر عبارت بودن از: من ( مونا ) ، سارا ، مهراد و امین. اولین چیزی که همه ی بچه ها کارشون رو باهاش شروع کردن…

بیشتر بخوانید

تجربه‌ی ساخت سه بازی در گیم‌جم – بخش دوم – بازی پلاسکو

نزدیک به ۴۸ ساعت تجربه کار گروهی فشرده در یک فضای پویا، پرانرژی و چالشی برای من به عنوان اولین حضور در Global Game Jam، تجربه جالبی بود. علاوه بر من،  هادی و نیلوفر نیز در تیم حضور داشتند و در روز دوم رویداد، امیرحسین نیز به ما پیوست. خروجی نهایی تیم ما، بازی Selfish (که به فارسی «پلاسکو» نام…

بیشتر بخوانید