

بهینه سازی مصرف باتری در بازی های ساخته شده با یونیتی ارتباط معنا داری با دیگر بهینه سازی ها دارد. به عنوان یک اصل اولیه اگر بخواهیم حداکثر بهینه سازی مصرف باتری را داشته باشیم، باید تلاش کنیم حداقل استفاده از منابع سیستم را داشته باشیم. بنابراین با بهینه شدن مصرف منابع سیستم نظیر CPU و GPU و دیگر منابع…
استمرار درآمدزایی یکی از دغدغههایی است که استودیوهای بازی سازی دارند. خصوصا اگر شیوهی این درآمدزایی Freemium باشد. چرا که باید همواره معیارهایی از قبیل نرخ فعالسازی، نرخ بازگشت و متوسط مقدار خرید را مورد بررسی قرار دهند و در جهت بهبود آنها حرکت کنند. اگرچه جهت این حرکت مشخص است، اما دانستن جایگاه خودشان در این صنعت از طریق…
فواید یاد گرفتن از شکست ها و اینکه چه تجربیات مفیدی در آنهاست، انکار ناپذیر است. با این حال بسیاری از گروه ها و سازمان ها آن را خوب انجام نمیدهند. این فاصله قطعا به خاطر این نیست که نمیخواهند چیزی یاد بگیرند. در بسیاری از موارد تیم ها زمان میگذارند تا علت شکست را بفهمند و با استفاده از…
توی سبک بازی های رایگانی که پرداخت درون برنامه ای دارن ( Free to Play )، از مدلی استفاده میشه به اسم “پول نرم و پول سخت” ( Soft Currency/Hard Currency Model) .در این مدل، پول نرم همون پول متداول داخل بازیه که با حجم زیاد به دست میاد و خرج میشه! اما کنار این پول رایج، واحد پولی دومی…
تیم گیم جم ما از چهار نفر تشکیل شد که با وجود موانع سر راهشون تونستن پروژه ی Wanderer رو که فرسنگ ها با ایده ی اولیه شون فاصله داشت ببندن! این چهار نفر عبارت بودن از: من ( مونا ) ، سارا ، مهراد و امین. اولین چیزی که همه ی بچه ها کارشون رو باهاش شروع کردن…
نزدیک به ۴۸ ساعت تجربه کار گروهی فشرده در یک فضای پویا، پرانرژی و چالشی برای من به عنوان اولین حضور در Global Game Jam، تجربه جالبی بود. علاوه بر من، هادی و نیلوفر نیز در تیم حضور داشتند و در روز دوم رویداد، امیرحسین نیز به ما پیوست. خروجی نهایی تیم ما، بازی Selfish (که به فارسی «پلاسکو» نام…
گیم جم یک رویداد ۴۸ ساعتهست که کسانی که به ساخت بازی علاقه دارند در اون شرکت میکنند و در این مدت کوتاه به صورت پیوسته روی ایده، طراحی و ساخت یک بازی کار میکنند تا به یک محصول برسه! ما در رویداد Global Gamejam 2017 شرکت کردیم و روی یک بازی به اسم Stock Stalker کار میکردیم که تیممون از…
مشغول دویدن معمول روی تردمیل بودم که به فکر فرو رفتم. خاطرات پروژهی «ادچه» در خاطرم زنده شد که این روزها اثری از آن باقی نمانده است. دیدم که این روزها بسیاری از آنچه در رویدادها میشنویم، داستان های موفقیت است و داستانهای شکست کمتر گفته و شنیده میشود. در داستانهای گذشته، اهمیت نوشتن این مقاله و چگونگی آن غرق…
لوآ۱ بخش زیادی از محبوبیت و شهرت خود را مدیون عملکرد و کارایی خود است تا جایی که خیلی از زبانهای اسکریپتنویسی دیگر برای معرفی خود از عبارت “سریع و کارا مانند لوآ” استفاده میکنند. با این حال، کارایی یکی از المانهای مهم برنامهنویسی است که هنگام کار با زبان لوآ هم باید به آن توجه کرد. « آیا عملکرد…